18,45€Najniža cijena u posljednjih 30 dana3,00€
19,78€Najniža cijena u posljednjih 30 dana5,00€
Prva zbirka priča Luke Bekavca okuplja višestruko isprepletene epizode kulturne povijesti jednoga grada. U svakoj od njih, autobiografski maskiran pripovjedač istražuje neki napola zaboravljen “slučaj”…
Prva zbirka priča Luke Bekavca okuplja višestruko isprepletene epizode kulturne povijesti jednoga grada. U svakoj od njih, autobiografski maskiran pripovjedač istražuje neki napola zaboravljen “slučaj”…
Prva zbirka priča Luke Bekavca, Galerija likovnih umjetnosti u Osijeku, okuplja višestruko isprepletene epizode kulturne povijesti jednoga grada. U svakoj od njih, autobiografski maskiran pripovjedač istražuje neki napola zaboravljen “slučaj”, upuštajući se u hod linijom koja povezuje dokumente, falsifikate i fikciju. Na tom se vijugavom putu između 1958. i 2045. otvaraju najrazličitija, ponekad doista opskurna područja (elektroakustička glazba, suvremeno kazalište, konceptualna umjetnost, pseudoznanost, distopijska ekologija, digitalna kultura), oslikana spektrom tonova koji varira od lirskog i elegičnog do reporterskog ili crnohumornog.
Koliko god se ovaj ciklus priča doimao samostalnom cjelinom (makar već sugerirao mogućnost nastavljanja u nekoj drugoj sezoni), studije i ruševine iz njegova podnaslova mogu se istraživati kao nacrti još neobjavljenih knjiga, ali i kao periferija hvaljenih i nagrađivanih romana Drenje, Viljevo i Policijski sat: slutnje, uspomene. Svi oni dijele neke likove, teme i ambijente, no prije svega širi okvir jednog drugačijeg, pažljivo fabriciranog, sada već prepoznatljivog “Osijeka”.
Za neke će čitatelje stoga Galerija likovnih umjetnosti u Osijeku biti povratak poznatim ugođajima i dvojbama, transkomunikacijama i katastrofama, a za neke idealna polazna točka u lekcijama iz druge strane: “uvod u Novi Bezdan”.
Luka Bekavac rođen je 1976. u Osijeku. Diplomirao je komparativnu književnost i filozofiju te doktorirao na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje od 2006. radi na Odsjeku za komparativnu književnost. Objavljivao je u časopisima Zarez, Quorum (član uredništva 2004. – 2006.), Tvrđa, Gordogan, Frakcija i Književna revija te u emisijama Trećega programa Hrvatskog radija i Radija 101. Pored književnih tekstova, objavio je desetak knjiga prijevoda fikcije i publicistike, sedamdesetak tekstova o postžanrovskoj i eksperimentalnoj glazbi te dvadesetak književnoteorijskih znanstvenih radova, kao i teorijsku studiju Prema singularnosti: Derrida i književni tekst (2015.). Njegov prvi roman Drenje (2011.) bio je nominiran za niz regionalnih književnih nagrada. Roman Viljevo (2013.) preveden je na deset jezika; dobio je Nagradu Europske unije za književnost (EUPL), Nagradu Janko Polić Kamov Hrvatskog društva pisaca te Nagradu Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Romanu Policijski sat: slutnje, uspomene (2015.) dodijeljena je Nagrada Josip i Ivan Kozarac. Nakon zbirke priča Galerija likovnih umjetnosti u Osijeku: studije, ruševine (2017.) objavio je roman u šest svezaka Urania (2022.), za koji je primio Nagradu SFERA. Ostali recentni radovi: “Teraformiranje kvarta” (Kulturpunkt, 2022.), Divlji rast (s Anom Kuzmanić, Zagreb, BLOK, 2024.), “Privremeni pejzaži” (Kulturpunkt, 2024.), Supravodiči (uz izložbu Šum 84/94/24, MSU, Zagreb, 2024.).
Kako bismo pružili najbolje korisničko iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i pristup podacima. Prihaćanjem uporabe ovih tehnologija omogućavate nam pristup podacima poput ponašanja web preglednika i jedinstvenih identifikatora na ovoj web stranici. Neprihvaćanje ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na mogućnosti i funkcionalnosti web stranice.