Čin Rogera Murgatroyda

Božić je 1935. Na snijegom zametenom imanju ffolkesovih u Dartmooru okupilo se društvo dugogodišnjih prijatelja. Jedini je uljez na toj zabavi Raymond Gentry, tračerski kolumnist, kojega već na početku romana zatječemo prostrijeljena srca na tavanu.

jezik izvornika: engleski
broj stranica: 288
datum izdanja: srpanj 2009.

Božić je 1935. Na snijegom zametenom imanju ffolkesovih u Dartmooru okupilo se društvo dugogodišnjih prijatelja. Jedini je uljez na toj zabavi Raymond Gentry, tračerski kolumnist, kojega već na početku romana zatječemo prostrijeljena srca na tavanu.

Oznake:

Božić je 1935. Na snijegom zametenom imanju ffolkesovih u Dartmooru okupilo se društvo dugogodišnjih prijatelja. Jedini je uljez na toj zabavi Raymond Gentry, tračerski kolumnist, kojega već na početku romana zatječemo prostrijeljena srca na tavanu. Da sve bude još neobičnije, tavanska su vrata zaključana iznutra, jedini prozor zagrađen je rešetkama, a ubojici i pištolju nema ni traga. Pritom nema sumnje da je ubojstvo počinio netko od gostiju. Srećom, na imanju ffolkesovih tog se Božića nalazi i Evadne Mount, proslavljena autorica niza kriminalističkih romana, koja se laća rješavanja zagonetnog slučaja.

“Vrlo zabavno i vrlo domišljato.”
Evening Standard

“Klasični kriminalistički roman čija se radnja odvija u starinskoj ladanjskoj kući, s likovima koji su svi podjednako sumnjivi, s dva naizgled nerješiva ubojstva i jednim genijalnim rješenjem.”
Times Literary Supplement

“Duhoviti hommage romanu Tko je ubio Rogera Ackroyda Agathe Christie i domišljata parodija klasičnoga detektivskog romana.”
Saga

“Gilbert Adair majstorski je pretočio parodiju u štivo koje drži čitatelja u stalnoj napetosti.”
Daily Telegraph

jezik izvornika: engleski
naslov izvornika: The Act of Roger Murgatroyd
broj stranica: 288
vrsta uveza: Meki uvez
datum izdanja: srpanj 2009.
visina: 195.00 mm
ISBN 978-953266097-5
Kategorije: Oznake:

Gilbert Adair

Filmski kritičar, prevoditelj i cijenjeni prozaist Gilbert Adair (1944.-2011.) rođen je u Edinburghu. U bogatoj bi­bli­ografiji tog škotskog književnika ističe se njegov prijevod Perecova romana La Disparition (Nestanak) iz 1969. u kojemu francuski romanopisac sklon eksperimentu dosljedno izbjegava samoglasnik e (uzgred, naj­češći u francuskome jeziku). Za majstorski prijevod toga romana na engleski Adair je nagrađen prevodilačkom nagradom Scott Moncrieff, a ništa manje u kulturnom i tekstualnom smislu nije vrijedan ni njegov prijevod pisama Françoisa Truffauta. Također je autor niza vrlo zanimljivih esejističkih djela, među kojima su svakako najpoznatiji naslovi Hollywood’s Vietnam (Hollywoodski Vijetnam, 1981.) i The Postmodernist Always Rings Twice (Postmodernist uvijek zvoni dvaput, 1992.). Valja istaknuti i biografiju dječaka koji je nadahnuo Thomasa Manna da napiše Smrt u Veneciji, koju je Adair objavio 2001. pod naslovom The Real Tadzio (Stvarni Tadzio). O autorovoj poetičkoj širini i njegovu zaigranom pristupu književnosti svjedoči i parodija Po­peove herojsko-komične poeme Otmica uvojka, remek-djela društvene satire. U njegovu proznom opusu, koji broji desetak naslova i načelno se može definirati u okvirima postmodernističke poetike, nalaze se svojevrsni nastavci klasika dječje književnosti Alice through the Needle’s Eye (Alisa u ušici igle, 1984.) i Peter Pan and the Only Children (Petar Pan i jedinci, 1987.), ali i romani Holy Innocents (1988., nagrađen nagradom za prvi roman), Love and Death on Long Island (Ljubav i smrt na Long Islandu, 1990.) te Closed Book (Zatvorena knjiga, 1999.). Intenzivno ga je zanimala forma kriminalističkog romana i mogućnosti njezina preoblikovanja. U tom je smislu nadasve zapažena trilogija koju čine Čin Rogera Murgatroyda (The Act of Roger Murgatroyd, 2006), Zagonetni stilski incident (A Mysterious Affair of Style, 2007) te A onda više nije bilo nikoga (And Then There Was No One, 2009), romani o nekonvencionalnoj istražiteljici Evadne Mount. U trilogiji autor stupa u zanimljiv i nadasve složen dijalog s opusom Agathe Christie, na što upućuju već i naslovi spomenutih djela.
Više...

Na zalihi

A onda više nije bilo nikoga

16,58

Na zalihi

Zagonetni stilski incident

6,64

Slične knjige