Knjige
  • sve knjige
  • noviteti
  • beletristika
    • suvremena književnost
    • klasici i suvremeni klasici
    • krimić, triler i misterij
    • povijesni roman
    • obiteljska saga
    • ljubavni roman
    • spekulativna fikcija & fantasy
    • humor & satira
    • kratke proze
    • poezija i drama
  • publicistika
    • putopis
    • povijest
    • politika
    • memoari i biografije
    • eseji
    • umjetnost, glazba i kazalište
    • filozofija, sociologija, psihologija
    • feminizam
  • kultura življenja
    • Putopis
    • osobni rast
    • hrana
  • za djecu
    • slikovnice 0-3
    • slikovnice 3-6
    • slikovnice 6+
    • romani za djecu
    • priče, bajke i basne
    • učimo zajedno
  • za mlade
  • strip
    • strip za djecu i mlade
    • strip za odrasle
  • Igračke
    • drvene igračke
    • plišane igračke / plišanci
  • arhiva
    • beletristika arhiva
    • publicistika arhiva
  • F-magazin

PRIJAVA / REGISTRACIJA
Moj račun
Prijava (login) Registracija

Izgubljena lozinka?

Lozinka će biti poslana na tvoju email adresu.

Vaši osobni podaci će se koristiti za obradu vaše narudžbe, potpori vašim potrebama u ovoj internetskoj trgovini i za druge namjene, opisano na stranici pravilima privatnosti.

Želite se registrirati kao veleprodajni kupac?
0 košarica 0,00€ 0
0 Košarica
Košarica (0)
Međuzbroj: 0,00€

Vidi košaricuBlagajna

Kupi za još 35,00€ za besplatnu dostavu! Imaš besplatnu dostavu!
Kategorije Izbornik
  • Novo
  • Preporuke
  • Top ljestvice
  • Akcija i sniženja
  • Autori
  • F magazin
    • Novosti
    • Razgovori
    • Kritike i osvrti
    • Kako je bilo
    • Dječji kutak
    • Proza
    • Poezija
    • Eseji
    • Feljton
    • Arhiva
  • FSK
  • Događaji
  • sve knjige
  • noviteti
  • beletristika
    • suvremena književnost
    • klasici i suvremeni klasici
    • krimić, triler i misterij
    • povijesni roman
    • obiteljska saga
    • ljubavni roman
    • spekulativna fikcija & fantasy
    • humor & satira
    • kratke proze
    • poezija i drama
  • publicistika
    • putopis
    • povijest
    • politika
    • memoari i biografije
    • eseji
    • umjetnost, glazba i kazalište
    • filozofija, sociologija, psihologija
    • feminizam
  • kultura življenja
    • Putopis
    • osobni rast
    • hrana
  • za djecu
    • slikovnice 0-3
    • slikovnice 3-6
    • slikovnice 6+
    • romani za djecu
    • priče, bajke i basne
    • učimo zajedno
  • za mlade
  • strip
    • strip za djecu i mlade
    • strip za odrasle
  • Igračke
    • drvene igračke
    • plišane igračke / plišanci
  • arhiva
    • beletristika arhiva
    • publicistika arhiva
PRIJAVA / REGISTRACIJA
PRIJAVA / REGISTRACIJA
Moj račun
Prijava (login) Registracija

Izgubljena lozinka?

Lozinka će biti poslana na tvoju email adresu.

Vaši osobni podaci će se koristiti za obradu vaše narudžbe, potpori vašim potrebama u ovoj internetskoj trgovini i za druge namjene, opisano na stranici pravilima privatnosti.

Želite se registrirati kao veleprodajni kupac?
0 košarica 0,00€ 0
0 Košarica
Košarica (0)
Međuzbroj: 0,00€

Vidi košaricuBlagajna

Kupi za još 35,00€ za besplatnu dostavu! Imaš besplatnu dostavu!
PRETPLATI SE NA NEWSLETTER
PODRŠKA I NARUDŽBE 01 7900 889
PRIJAVA / REGISTRACIJA
Moj račun
Prijava (login) Registracija

Izgubljena lozinka?

Lozinka će biti poslana na tvoju email adresu.

Vaši osobni podaci će se koristiti za obradu vaše narudžbe, potpori vašim potrebama u ovoj internetskoj trgovini i za druge namjene, opisano na stranici pravilima privatnosti.

Želite se registrirati kao veleprodajni kupac?

0 košarica 0,00€ 0
0 Košarica
Košarica (0)
Međuzbroj: 0,00€

Vidi košaricuBlagajna

Kupi za još 35,00€ za besplatnu dostavu! Imaš besplatnu dostavu!
Knjige
  • sve knjige
  • noviteti
  • beletristika
    • suvremena književnost
    • klasici i suvremeni klasici
    • krimić, triler i misterij
    • povijesni roman
    • obiteljska saga
    • ljubavni roman
    • spekulativna fikcija & fantasy
    • humor & satira
    • kratke proze
    • poezija i drama
  • publicistika
    • putopis
    • povijest
    • politika
    • memoari i biografije
    • eseji
    • umjetnost, glazba i kazalište
    • filozofija, sociologija, psihologija
    • feminizam
  • kultura življenja
    • Putopis
    • osobni rast
    • hrana
  • za djecu
    • slikovnice 0-3
    • slikovnice 3-6
    • slikovnice 6+
    • romani za djecu
    • priče, bajke i basne
    • učimo zajedno
  • za mlade
  • strip
    • strip za djecu i mlade
    • strip za odrasle
  • Igračke
    • drvene igračke
    • plišane igračke / plišanci
  • arhiva
    • beletristika arhiva
    • publicistika arhiva
  • Novo
  • Preporuke
  • Top ljestvice
  • Akcija i sniženja
  • Autori
  • F magazin
    • Novosti
    • Razgovori
    • Kritike i osvrti
    • Kako je bilo
    • Dječji kutak
    • Proza
    • Poezija
    • Eseji
    • Feljton
    • Arhiva
  • FSK
  • Događaji
Dobrodošli u novu Fraktura web knjižaru
Besplatna dostava RH iznad 35 €
Proljetni sajam: knjige već od 2 €
Kategorije Izbornik
  • Novo
  • Preporuke
  • Top ljestvice
  • Akcija i sniženja
  • Autori
  • F magazin
    • Novosti
    • Razgovori
    • Kritike i osvrti
    • Kako je bilo
    • Dječji kutak
    • Proza
    • Poezija
    • Eseji
    • Feljton
    • Arhiva
  • FSK
  • Događaji
  • sve knjige
  • noviteti
  • beletristika
    • suvremena književnost
    • klasici i suvremeni klasici
    • krimić, triler i misterij
    • povijesni roman
    • obiteljska saga
    • ljubavni roman
    • spekulativna fikcija & fantasy
    • humor & satira
    • kratke proze
    • poezija i drama
  • publicistika
    • putopis
    • povijest
    • politika
    • memoari i biografije
    • eseji
    • umjetnost, glazba i kazalište
    • filozofija, sociologija, psihologija
    • feminizam
  • kultura življenja
    • Putopis
    • osobni rast
    • hrana
  • za djecu
    • slikovnice 0-3
    • slikovnice 3-6
    • slikovnice 6+
    • romani za djecu
    • priče, bajke i basne
    • učimo zajedno
  • za mlade
  • strip
    • strip za djecu i mlade
    • strip za odrasle
  • Igračke
    • drvene igračke
    • plišane igračke / plišanci
  • arhiva
    • beletristika arhiva
    • publicistika arhiva
PRIJAVA / REGISTRACIJA
0 košarica 0,00€ 0
0 Košarica
Košarica (0)
Međuzbroj: 0,00€

Vidi košaricuBlagajna

Kupi za još 35,00€ za besplatnu dostavu! Imaš besplatnu dostavu!

Fraktura F magazinTonko Maroević: Umjetnika prijatelj, umjetnosti pratitelj

Tonko Maroević: Umjetnika prijatelj, umjetnosti pratitelj

13. 10. 2020. /Autor:Fraktura / 42 / 0

Malo je izložbi u Zagrebu, održanih posljednjih desetljeća, na kojima ne bih susretao umirovljenog diplomata i političara Budimira Lončara. Premda su nam profesionalna opredjeljenja i životna bavljenja sasvim različita, a i generacijski se ponešto razlikujemo, postalo je gotovo neizbježnim da pred slikama i kipovima izmijenimo pokoju riječ, pa i da porazgovaramo. Zanimala me njegova neprofesionalna vezanost uz slikarstvo i kiparstvo, a međusobnu nam je komunikaciju znatno olakšala činjenica da obojica potječemo sa srednjodalmatinskih otoka, pa i da imamo dobrih znanaca što bi nas mogli povezivati, ponajprije, recimo, Antuna Sorića, nezaboravnog voditelja Klovićevih dvora, koji potječe iz istoga ambijenta kao i Budimir Lončar. Naime, iz prizadarskog Preka, na otoku Ugljanu, na koji su obojica spomenutih bila i jesu opravdano ponosna i doživotno u nj ukorijenjena.

Pristrano govoreći, roditi se i odgojiti u sredozemnom ozračju, u svjetlosti i toplini zaklonjenih uvala i pučinskih obzorja, pritom u prisnoj i pitomoj sredini kakva su naša primorska mjesta i gradići, a u Lončarovu slučaju nemimoilazna je i blizina grada kakav je Zadar, svakako znači povlasticu i olakšanje u pristupu ljepoti i umjetnosti. Ono što se upije u djetinjstvu i mladosti, svakako obilježava i usmjeruje također daljnje i potonje opcije. A Budimir Lončar imao je još jednu sretnu okolnost što ga je određenije usmjerila prema prihvaćanju i razumijevanju umjetničkog stvaralaštva. Iz njegova pričanja doznao sam kako je već u partizanskim danima, na otoku Visu, prijateljevao s (budućim) slikarom Ljubom Ivančićem te kako je sudjelujući u uredništvu Omladinske iskre podijelio zadatke s Jurom Kaštelanom. Dakle, i po podrijetlu i po životnoj dobi i po političkim opredjeljenjima mogao je uspostaviti najbliži kontakt s pjesnikom i slikarom·  koji će obilježiti poratnu našu umjetnost maksimalnim dometima i slobodarskim shvaćanjima, otvaranjima okrenutim prema univerzalnim vrijednostima, ali i autentičnim izrazima svoje sredine i vremena u kojemu su djelovali.

Smijem li kazati da gotovo zavidim Lončaru na tim ranim formativnim susretima i prijateljstvima, jer i ja smatram da su Kaštelan u pjesništvu i lvančić u slikarstvu bili idealnim kreativnim tumačima specifične duhovne atmosfere četrdesetih i pedesetih godina (prošloga stoljeća) i dali nam ono što bismo mogli smatrati i genius loci i signum temporis. Ja sam njih dvojicu mnogo kasnije i mnogo površnije osobno upoznao, no usuđujem se ustvrditi da su mi u mlađim danima bili nešto poput neposrednih stvaralačkih orijentira, takoreći svjetionika na putu.

Biti u blizini Ljube lvančića svakako je značilo upoznati vrijednosti crte i mrlje, značenje tvarnosti boje i preljeva tonova. Karakter bliskosti potvrdit će podatak da je slikar Lončaru po diplomiranju prijateljski poklonio upravo svoj diplomski rad. Biti pak u blizini Jure Kaštelana značilo je pratiti misaone tokove i jezgrovite, eliptične iskaze duboko zamišljenoga i pronicljivoga čovjeka, zainteresiranoga za mnoge aspekte zbilje, ali uronjenog i u svoj svijet slutnji i snova.

Ne kanim, niti umijem niti trebam, pratiti Lončarov profesionalni put i karijeru, no boravci u velikom broju zemalja i susreti s nizom iznimno značajnih ljudi na mnogim područjima jamačno su utjecali i na proširenje vidika u struci i na jačanje senzibiliteta u slobodnim zanimanjima. Ali i pretpostavljeni i kolege na tom njegovu putu imali su također pozitivnih uloga. Primjerice i ponajprije, izravni mu nadređeni Koča Popović bio je europski formirani intelektualac, pariški đak i predratni suputnik i suradnik beogradske nadrealističke grupe, prirodno liberalnijih shvaćanja i sklon umjetničkim prodorima u novo. Osim toga, njegova supruga Lepa Perović sakupila je reprezentativnu umjetničku zbirku. U njihovu je društvu još mladi Lončar mogao dobiti mnoge poticaje, kako u relativiziranju političkih dogmi poratnih godina tako i u asimiliranju novih kreativnih iskustava na književnom i na likovnom području. Velika i široka kultura diplomata Aleša Beblera također je ostavila lijepoga traga u Lončarovim uspomenama. Slično bi se moglo kazati i za kolege po veleposlaničkim zadacima Ivu Vejvodu, koji je nešto određenije sudjelovao·  u domaćim vođenjima umjetničkih manifestacija, ali znatno manje u međunarodnim kontaktima s muzejima i galeristima nego što je to bio slučaj Budimira Lončara.

Bogata i široka diplomatska karijera omogućila je Lončaru da upozna mnoge sredine i da se u nekima od njih osjeća gotovo kao kod kuće. Čini se da su višekratni boravci u Njemačkoj i u Sjedinjenim Američkim Državama ostavili najviše traga i rezultirali najdubljim poznanstvima, pa tako i mogućnostima druženja s umjetnicima, odnosno prilikama da učini nešto i za umjetnike iz naših strana te na taj način pridonese što povoljnijem izgledu i ugledu zemlje koju je predstavljao, Jugoslavije. A u ranim pedesetim godinama prošlog stoljeća, pogotovo nakon jugoslavenskog raskida sa Sovjetskim Savezom, bilo je neophodno ukazati i takozvanom zapadnome svijetu da je Jugoslavija različita od Istočnog bloka, da teži slobodnijem i pluralnijem shvaćanju te da je pogotovo na području likovnih umjetnosti sasvim raskrstila s dogmom socijalističkog realizma i pridružila se modernim i avangardnim pokretima.

Prvu prigodu da nešto konkretno učini na tom području dobio je Lončar na svom diplomatskom krštenju, na zadatku u New Yorku. Tisuću devetsto pedeset druge došli su u Ameriku slikari Edo Murtić i Vilko Šeferov, a Jure Kaštelan je prijateljski preporučio novopostavljenom poslaniku da im bude pri ruci. Prethodno stečeno Lončarevo blisko druženje s Kaštelanom razgranalo se tom zgodom novim afinitetima prema Edi Murtiću, stvaraocu i čovjeku velike neposrednosti i topline. S obzirom na to da su Kaštelan i Murtić surađivali već i prije rata (na izdanju zbirke pjesama Crveni konj 1940. godine), a zajednička im je bila i lijeva politička orijentacija i naraštajni paralelizam, nije čudno da im se, na sličnim pretpostavkama, mogao ravnopravno pridružiti i Budimir Lončar.

Doista, uspostavljeno je trajno prijateljstvo i Murtićev atelje u Zagrebu postao je mjesto poticajnih susreta, gdje je Kaštelan gotovo redovito “stolovao”, a Lončar bi im se pridruživao kad god bi mu to radne obaveze dopuštale (a znatno lakše je dolazio u–  tu sredinu kad bi mu posao bio u Beogradu, a ne negdje po dalekom svijetu). U razgovorima o tom odnosu Lončar se pokazuje više nego pronicljivim psihologom i u gotovo esejističkim krokijima uspijeva ocrtati kreativne profile obojice bliskih mu drugova: Murtića kao krajnje ekstrovertiranoga i temperamentnoga demijurga, a Kaštelana kao suzdržanog i iznimno lucidnoga i lapidarnoga mislioca. Pritom se diplomat (neslučajno: upravo diplomat!) ne zalijeće u morfološke analize ili stilske kategorije, no evidentno o umjetnicima govori s kompetencijom iskustva i stečene blizine.

A znanje i motiviranost stekao je pogotovo tokom spomenutog Murtićeva boravka u New Yorku, početkom pedesetih godina prošlog stoljeća. Po vlastitome priznanju, nije još imao uvida u lokalne američke prilike (a bile su one izazovne i teško pronične i za stručno potkovanog Europejca), pa je Murtiću pomogao najviše i najbolje što je mogao tako da ga je u prvo vrijeme ugostio u vlastitoj kući. A potom je upravo sa znatiželjnim i mladenački još otvorenim slikarom postupno uvažavao i sve više prihvaćao njegovu sklonost radikalnijim rješenjima i smjelijim odlukama. Murtićeva američka epizoda, što je rezultirala izložbama u Zagrebu i Beogradu početkom 1953. godine, značila je datum u hrvatskoj (i jugoslavenskoj) recepciji inovativnih likovnih postupaka i <približavanja apstrakciji, postala dokazom uvećane stvaralačke slobode. Tu je tekovinu Lončar shvatio i s onu stranu prijateljske naklonosti, odnosno prihvatio kao svojevrsni adut u afirmaciji Jugoslavije kao suvremene zemlje, koja izmiče blokovskim ograničenjima i pogotovo pukim ideološkim mjerilima diktirane tendencioznosti. U svojem potonjem profesionalnom radu s razlogom će se služiti stečenim iskustvima kulturne reprezentacije, ali se neće pretvoriti u pukog propagandista, nego zadržati intimnu mjeru pravog ljubitelja i postupno sve većeg znalca domaće i inozemne umjetnosti.

Na raznim diplomatskim funkcijama tokom desetljeća prihvaćao je mnoge umjetnike iz naše zemlje i nastojao im pomoći da se snađu, a neke je i samostalno pozivao, odnosno nalazio im inozemne galerije u kojima bi se oni mogli prezentirati. Nije slučajno što je uspostavio posebno dobru suradnju s povjesničarom umjetnosti Zoranom Kržišnikom, voditeljem slovenske modeme galerije i osnivačem ljubljanskog Grafičkog bijenala. Kržišnik je, naime, pokazao najviše inicijativnosti i ambicije da umjetnike koje zastupa što više predstavi po svijetu i u tu je svrhu sačinio elitnu grupu umjetnika koji su mogli najbolje odgovarati univerzalnim kriterijima. U toj je grupi, naravno, bilo najviše Slovenaca (Bemik, Jemec, Rotar, Ciuha…), ali i stvaralaca iz drugih sredina (Buić, Džamonja, Berber). U mnogim Kržišnikovim akcijama bila je više nego nužna i dobrodošla upravo Lončarova suradnja, koji je na licu mjesta, i u mnogim sredinama, bio već uspostavio kontakte i ostvario mostove kulturne suradnje.

Po vlastitom nahođenju i afinitetima, Lončar se u zemlji i inozemstvu učestalo družio s umjetnicima razne provenijencije i profila. S Francetom Slanom poznavao se još iz partizanskih dana, Miljenka Stančića upoznao je za njegova beogradskog izlaganja i potom ga je pratio u zagrebačkom ateljeu. S Veličkovićem se nalazio i u Beogradu i u Parizu. Safeta Zeca prihvatio je još na njegovu startu i potom rado slijedio njegovu europsku afirmaciju. Koliko god je ostao idejno vjeran svojim socijalističkim ishodištima i logično lojalan svojim društvenim dužnostima, Budimir Lončar na području umjetnosti nije imao predrasuda ni rezervi ni prema osobnostima drugačijih uvjerenja i orijentacije, jer je kreativnost shvaćao kao nešto iznad ograničenja efemernosti i pragme, kao prostor slobode i nadmašivanja ljudskih egzistencijalnih muka i tegoba. Primjerice, s puno je poštovanja i razumijevanja prihvaćao slikarski opus Miće Popovića u svim njegovim fazama, iako se umjetnik više nego distancirao od komunističkih premisa i aktualne društvene prakse.

Poseban osvrt zaslužuje Lončarovo prijateljstvo s umjetnicom Jagodom Buić. Stjecanjem okolnosti, oni su se upoznali vrlo davno, u mladosti, no putevi su im se dugo razilazili, premda je nit dalmatinskih korijena i velike socijalne inteligencije mogla i morala ostati latentnom poveznicom. Najintenzivnije druženje nastalo je u Lončarovoj “trećoj” američkoj fazi, kad je Jagoda Buić došla sa svojim poslovima i projektima u Sjedinjene Američke Države. Gotovo urastao u newyoršku sredinu i s ugledom međunarodnog poznavatelja, Budimir Lončar nastojao je osigurati joj kontakte na najvišoj razini. U galeriji Corcoran pregovarao je oko njezine izložbe, ali i mogućnosti predstavljanja drugih naših uglednih umjetnika  (Džamonje, Šuteja, za koje su također pokazali interes). Zahvaljujući njegovu angažmanu bio je trasiran i put prema Jagodinoj izložbi u Muzeju modeme umjetnosti, no do toga ipak nije došlo. Moglo bi se kazati kako je u stvaralaštvu Jagode Buić Lončar prepoznao upravo sintezu regionalnih, sredozemnih premisa i kozmopolitanskih modernističkih premisa redukcije i pročišćenosti, otkrio likovni izraz gotovo kongenijalan njegovim političkim uvjerenjima. Prijateljstvo je potom preraslo ranije okvire i steklo obiteljski status, jer je Lončar bio kum na Jagodinu vjenčanju s Hansom Wuttekom, njegovim davnim poznanikom još iz bonnskih dana. U potonjem življenju i djelovanju Jagoda je u Lončarovoj podršci dobila bratsku ili očinsku figuru, a on je u sustavnom praćenju njezina rada i visokih kreativnih dometa našao odlučnu realizaciju svojih likovnih predilekcija i ljubavi za umjetnosti.

Knjigu Tvrtka Jakovine “Budimir Lončar – od Preka do vrha svijeta” možete kupiti ovdje.

BestBook knjiga mjeseca: &#822...
jurica pavicic - Fraktura
maja urban 1 - Fraktura
Iz zbirke pjesama Maje Urban &...

Add comment Otkaži odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked

Knjižara

  • beletristika (609)
    • suvremena književnost (206)
    • klasici i suvremeni klasici (43)
    • krimić, triler i misterij (83)
    • povijesni roman (63)
    • obiteljska saga (28)
    • ljubavni roman (21)
    • spekulativna fikcija & fantasy (29)
    • humor & satira (22)
    • kratke proze (56)
    • poezija i drama (61)
  • publicistika (110)
    • putopis (2)
    • povijest (27)
    • politika (10)
    • memoari i biografije (19)
    • eseji (33)
    • umjetnost, glazba i kazalište (3)
    • filozofija, sociologija, psihologija (6)
    • feminizam (10)
  • kultura življenja (29)
    • osobni rast (28)
    • hrana (1)
  • za djecu (17)
    • slikovnice 0-3 (2)
    • slikovnice 3-6 (13)
    • slikovnice 6+ (2)
  • za mlade (1)
    • fantasy, horor (1)
  • strip (1)
    • strip za odrasle (1)
  • Igračke (9)
    • drvene igračke (7)
    • plišane igračke / plišanci (2)
  • ARHIVA (554)
    • beletristika arhiva (446)
    • publicistika arhiva (108)

Popularne oznake

(seksualno) zlostavljanje autofikcija bildungs roman brak djeca domovinski rat Drugi svjetski rat Fraktura holokaust Hrvatska intima intimna drama intimno kriminalistički serijali majke melankolija memoar misterij mladi muško-ženski odnosi napeto nostalgija Novo odnosi majke i kćeri odnosi oca i sina odrastanje potraga za smislom povijesni roman priroda Proljetni sajam psihološka drama PTSP putovanje rat smrt suvremeno trauma XX. stoljeće XXI. stoljeće Zagreb zlostavljanje zločin žene život životna priča

Fraktura

  • O nama
  • Nagrade
  • Naš tim
  • Rukopisi
  • Zaposlenje
  • Copyrights
  • Impresum
  • O nama
  • Nagrade
  • Naš tim
  • Rukopisi
  • Zaposlenje
  • Copyrights
  • Impresum

Opće informacije

  • Načini plaćanja
  • Načini dostave
  • Uvjeti korištenja
  • Privatnost podataka
  • Politika kolačića
  • Načini plaćanja
  • Načini dostave
  • Uvjeti korištenja
  • Privatnost podataka
  • Politika kolačića

Korisne poveznice

  • Foreign Rights
  • EU projekti
  • Novo
  • Preporuke
  • Top ljestvice
  • Akcije i promocije
  • Autori
  • F magazin
  • FSK
  • Događaji
  • Foreign Rights
  • EU projekti
  • Novo
  • Preporuke
  • Top ljestvice
  • Akcije i promocije
  • Autori
  • F magazin
  • FSK
  • Događaji

Pratite nas

At Et-facebook Et-facebook Et-facebook Instagram Youtube Et-tik-tok-o

Korisnička podrška

Naručivanje i informacije

01 7900 889

web-knjizara@fraktura.hr

2025 © Fraktura. Sva prava pridržana.
Powered by Parhelion
Upravljanje privolama

Kako bismo pružili najbolje korisničko iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i pristup podacima. Prihaćanjem uporabe ovih tehnologija omogućavate nam pristup podacima poput ponašanja web preglednika i jedinstvenih identifikatora na ovoj web stranici. Neprihvaćanje ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na mogućnosti i funkcionalnosti web stranice.

Funkcionalni Uvijek aktivni
Tehnička pohrana ili pristup je potreban jedino i isključivo iz legitimnog razloga omogućavanja funkcionalnosti koje su zatražene od strane korisnika, te za potrebe elektroničke komunikacije putem ove web stranice.
Postavke
Tehnička pohrana ili pristup je neophodan iz legitimnog razloga pohrane podataka koje nije zatražio pretplatnik ili korisnik.
Statistički
Tehnička pohrana ili pristup je potreban samo za statističke namjene. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Tehnička pohrana ili pristup je potrebna za stvaranje korisničkih profila i slanje promidžbenih materijala, odnosno praćenje korisnika na ovoj web stranici i drugim web stranicama u srvhu promidžbenih aktivnosti.
Upravljanje opcijama Upravljanje uslugama Upravljajte {vendor_count} dobavljačima Pročitajte više o ovim namjenama
Odaberi
{title} {title} {title}
Upravljanje privolama
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcionalni Uvijek aktivni
Tehnička pohrana ili pristup je potreban jedino i isključivo iz legitimnog razloga omogućavanja funkcionalnosti koje su zatražene od strane korisnika, te za potrebe elektroničke komunikacije putem ove web stranice.
Postavke
Tehnička pohrana ili pristup je neophodan iz legitimnog razloga pohrane podataka koje nije zatražio pretplatnik ili korisnik.
Statistički
Tehnička pohrana ili pristup je potreban samo za statističke namjene. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Tehnička pohrana ili pristup je potrebna za stvaranje korisničkih profila i slanje promidžbenih materijala, odnosno praćenje korisnika na ovoj web stranici i drugim web stranicama u srvhu promidžbenih aktivnosti.
Upravljanje opcijama Upravljanje uslugama Upravljajte {vendor_count} dobavljačima Pročitajte više o ovim namjenama
Odaberi
{title} {title} {title}