Knjige
  • sve knjige
  • noviteti
  • beletristika
    • suvremena književnost
    • klasici i suvremeni klasici
    • krimić, triler i misterij
    • povijesni roman
    • obiteljska saga
    • ljubavni roman
    • spekulativna fikcija & fantasy
    • humor & satira
    • kratke proze
    • poezija i drama
  • publicistika
    • putopis
    • povijest
    • politika
    • memoari i biografije
    • eseji
    • umjetnost, glazba i kazalište
    • filozofija, sociologija, psihologija
    • feminizam
  • kultura življenja
    • Putopis
    • osobni rast
    • hrana
  • za djecu
    • slikovnice 0-3
    • slikovnice 3-6
    • slikovnice 6+
    • romani za djecu
    • priče, bajke i basne
    • učimo zajedno
  • za mlade
  • strip
    • strip za djecu i mlade
    • strip za odrasle
  • Igračke
    • drvene igračke
    • plišane igračke / plišanci
  • arhiva
    • beletristika arhiva
    • publicistika arhiva
  • F-magazin

PRIJAVA / REGISTRACIJA
Moj račun
Prijava (login) Registracija

Izgubljena lozinka?

Lozinka će biti poslana na tvoju email adresu.

Vaši osobni podaci će se koristiti za obradu vaše narudžbe, potpori vašim potrebama u ovoj internetskoj trgovini i za druge namjene, opisano na stranici pravilima privatnosti.

0 košarica 0,00€ 0
0 Košarica
Košarica (0)
Međuzbroj: 0,00€

Vidi košaricuBlagajna

Kupi za još 35,00€ za besplatnu dostavu! Imaš besplatnu dostavu!
Kategorije Izbornik
  • Novo
  • Preporuke
  • Top ljestvice
  • Akcija i sniženja
  • Autori
  • F magazin
    • Novosti
    • Razgovori
    • Kritike i osvrti
    • Kako je bilo
    • Dječji kutak
    • Proza
    • Poezija
    • Eseji
    • Feljton
    • Arhiva
  • FSK
  • Događaji
  • sve knjige
  • noviteti
  • beletristika
    • suvremena književnost
    • klasici i suvremeni klasici
    • krimić, triler i misterij
    • povijesni roman
    • obiteljska saga
    • ljubavni roman
    • spekulativna fikcija & fantasy
    • humor & satira
    • kratke proze
    • poezija i drama
  • publicistika
    • putopis
    • povijest
    • politika
    • memoari i biografije
    • eseji
    • umjetnost, glazba i kazalište
    • filozofija, sociologija, psihologija
    • feminizam
  • kultura življenja
    • Putopis
    • osobni rast
    • hrana
  • za djecu
    • slikovnice 0-3
    • slikovnice 3-6
    • slikovnice 6+
    • romani za djecu
    • priče, bajke i basne
    • učimo zajedno
  • za mlade
  • strip
    • strip za djecu i mlade
    • strip za odrasle
  • Igračke
    • drvene igračke
    • plišane igračke / plišanci
  • arhiva
    • beletristika arhiva
    • publicistika arhiva
PRIJAVA / REGISTRACIJA
PRIJAVA / REGISTRACIJA
Moj račun
Prijava (login) Registracija

Izgubljena lozinka?

Lozinka će biti poslana na tvoju email adresu.

Vaši osobni podaci će se koristiti za obradu vaše narudžbe, potpori vašim potrebama u ovoj internetskoj trgovini i za druge namjene, opisano na stranici pravilima privatnosti.

0 košarica 0,00€ 0
0 Košarica
Košarica (0)
Međuzbroj: 0,00€

Vidi košaricuBlagajna

Kupi za još 35,00€ za besplatnu dostavu! Imaš besplatnu dostavu!
PRETPLATI SE NA NEWSLETTER
PODRŠKA I NARUDŽBE 01 7900 889
PRIJAVA / REGISTRACIJA
Moj račun
Prijava (login) Registracija

Izgubljena lozinka?

Lozinka će biti poslana na tvoju email adresu.

Vaši osobni podaci će se koristiti za obradu vaše narudžbe, potpori vašim potrebama u ovoj internetskoj trgovini i za druge namjene, opisano na stranici pravilima privatnosti.

0 košarica 0,00€ 0
0 Košarica
Košarica (0)
Međuzbroj: 0,00€

Vidi košaricuBlagajna

Kupi za još 35,00€ za besplatnu dostavu! Imaš besplatnu dostavu!
Knjige
  • sve knjige
  • noviteti
  • beletristika
    • suvremena književnost
    • klasici i suvremeni klasici
    • krimić, triler i misterij
    • povijesni roman
    • obiteljska saga
    • ljubavni roman
    • spekulativna fikcija & fantasy
    • humor & satira
    • kratke proze
    • poezija i drama
  • publicistika
    • putopis
    • povijest
    • politika
    • memoari i biografije
    • eseji
    • umjetnost, glazba i kazalište
    • filozofija, sociologija, psihologija
    • feminizam
  • kultura življenja
    • Putopis
    • osobni rast
    • hrana
  • za djecu
    • slikovnice 0-3
    • slikovnice 3-6
    • slikovnice 6+
    • romani za djecu
    • priče, bajke i basne
    • učimo zajedno
  • za mlade
  • strip
    • strip za djecu i mlade
    • strip za odrasle
  • Igračke
    • drvene igračke
    • plišane igračke / plišanci
  • arhiva
    • beletristika arhiva
    • publicistika arhiva
  • Novo
  • Preporuke
  • Top ljestvice
  • Akcija i sniženja
  • Autori
  • F magazin
    • Novosti
    • Razgovori
    • Kritike i osvrti
    • Kako je bilo
    • Dječji kutak
    • Proza
    • Poezija
    • Eseji
    • Feljton
    • Arhiva
  • FSK
  • Događaji
Dobrodošli u novu Fraktura web knjižaru
Besplatna dostava RH iznad 35 €
Proljetni sajam: knjige već od 2 €
Kategorije Izbornik
  • Novo
  • Preporuke
  • Top ljestvice
  • Akcija i sniženja
  • Autori
  • F magazin
    • Novosti
    • Razgovori
    • Kritike i osvrti
    • Kako je bilo
    • Dječji kutak
    • Proza
    • Poezija
    • Eseji
    • Feljton
    • Arhiva
  • FSK
  • Događaji
  • sve knjige
  • noviteti
  • beletristika
    • suvremena književnost
    • klasici i suvremeni klasici
    • krimić, triler i misterij
    • povijesni roman
    • obiteljska saga
    • ljubavni roman
    • spekulativna fikcija & fantasy
    • humor & satira
    • kratke proze
    • poezija i drama
  • publicistika
    • putopis
    • povijest
    • politika
    • memoari i biografije
    • eseji
    • umjetnost, glazba i kazalište
    • filozofija, sociologija, psihologija
    • feminizam
  • kultura življenja
    • Putopis
    • osobni rast
    • hrana
  • za djecu
    • slikovnice 0-3
    • slikovnice 3-6
    • slikovnice 6+
    • romani za djecu
    • priče, bajke i basne
    • učimo zajedno
  • za mlade
  • strip
    • strip za djecu i mlade
    • strip za odrasle
  • Igračke
    • drvene igračke
    • plišane igračke / plišanci
  • arhiva
    • beletristika arhiva
    • publicistika arhiva
PRIJAVA / REGISTRACIJA
0 košarica 0,00€ 0
0 Košarica
Košarica (0)
Međuzbroj: 0,00€

Vidi košaricuBlagajna

Kupi za još 35,00€ za besplatnu dostavu! Imaš besplatnu dostavu!

Fraktura F magazinRoman Pavić: Htio sam napisati roman kakav ću željeti čitati kada ostarim

Roman Pavić: Htio sam napisati roman kakav ću željeti čitati kada ostarim

27. 01. 2022. /Autor:Fraktura / 14 / 0

Roman Pavić, autor fotografije: Anto Magzan

Autori poput Romana Pavića u svijetu književnosti mogu se označiti kao dobrodošla anomalija – jer se pojave nenadano, iz neke neknjiževne sfere, a svojim rukopisom u književnosti odmah ostave prepoznatljiv trag. Prvi roman Romana Pavića Pozdrav iz Staljingrada rekonstruira važan dio suvremene povijesti, imajući u vidu fine niti likovne umjetnosti. S autorom smo razgovarali o aktualnom romanu, principima pisanja i, dakako, umjetnosti.

Vaš prvi roman Pozdrav iz Staljingrada zanimljiv je spoj fikcije i fakcije, dramatičnih zapleta smještenih na povijesnu pozornicu 20. stoljeća, među protagoniste politike poput Winstona Churchilla i umjetnosti poput Ivana Meštrovića. Kako ste pristupili osmišljavanju zapleta, a kako profilaciji likova? Kako je izgledao vaš proces rada na tekstu?

Roman Pozdrav iz Staljingrada sam pisao od kolovoza 2018. do kolovoza 2019. godine, s naknadnim manjim izmjenama. Što se tiče vašeg komentara o spoju fikcije i fakcije, mogu reći sljedeće: pišući ovaj roman, poslužio sam se onim poznatim Tolstojevim pravilom: dio napisanog sam doživio, dio čuo od očevidaca, a dio zamislio. Tako je i ovaj roman napisan. U mojem romanu Pozdrav iz Staljingrada sva tri glavna lika su fikcionalna, ali s mnogo mojih autobiografskih karakteristika te nešto manje osobina i nekih drugih, meni poznatih ljudi. Sve je to minuciozno uklopljeno u tri glavna lika. Naravno, navedene karakteristike prilagođene su vremenu u kojem se zbiva radnja romana. Ivan je liječnik kirurg, kao i ja. Na primjer, njegov specijalistički ispit u Londonu, opisan u romanu, 1940. godine, jednak je mojemu koji se zbio 2001. Samo je taj događaj u romanu “medicinski” prilagođen vremenu u kojem se radnja odvijala. U tom liku sam dijelom prikazao svoj interes i ljubav prema medicini, koja je i moj životni poziv. Ljubav prema slikarstvu i općenito povijesti umjetnosti prikazao sam u liku Leona, akademskog slikara koji je živio u širem centru Zagreba (iako, on mi je najmanje sličan uspoređujući sva tri prikazana glavna lika). Treći glavni lik u romanu, franjevac kapucin Robert, predstavlja moj skriveni dio, onaj koji je ostao zatomljen još od djetinjstva. Lik koji je u romanu imao Božji poziv i uputio ga k svećeništvu, dok je mene taj isti poziv uputio na druga polja. Iako, taj poziv još uvijek jako osjetim u sebi… Potreba za Robertovim likom u romanu je jaka, kao i za Ivanovim i Leonovim. S Robertovim likom me povezala ljubav prema franjevaštvu, koja u meni i dandanas postoji. Lik Roberta utjelovljuje i moj interes za crkvenu povijest, kao i donekle moje skromno poznavanje teologije. Sporedni, a javnosti poznati likovi su uglavnom opisani u romanu onakvima kakvi su stvarno bili. Stvarni likovi u mojem romanu razgovaraju i “žive” s ova tri fikcionalna lika u koja sam pokušao ugraditi veliki dio sebe te raspravljaju o bitnim stvarima i događajima – bilo da je to vezano uz umjetnost, rat, medicinu, teologiju, povijest… Raspravljaju o svemu. Kako bih sve to stvorio, poslužilo mi je višegodišnje proučavanje dostupne literature o poznatim osobama, kao i proučavanje dokumenata te objavljenih i neobjavljenih zapisa o tim osobama, a koje sam upleo u svoju priču poput paukove mreže. Na primjer, Oscar Nemon, britanski kraljevski kipar, porijeklom iz Osijeka; prije više godina kupio sam dvije njegove skulpture s kojima sam dobio neke fotografije i dokumente. Oni su pospješili moju priču u romanu vezanu uz njega, kao i lik Winstona Churchilla, koji mu je bio vječni model i jako dobar prijatelj. Također, za upoznavanje i razumijevanje lika Ivana Meštrovića značajno mi je pomogla literatura, a puno toga naučio sam i iz opisa njegovog života koji je objavila gospođa Marija Meštrović, kćerka tog velikog kipara, i na tome joj zahvaljujem. Uz to, “stvarnosnosti” priče doprinio je i slikar Jozo Kljaković, koji je također sporedan lik u mojem romanu. Njegov sam rukopis također koristio kao izvor stvarnih informacija u planiranju rukopisa, a navode uklopio u svoju priču. Isto tako, citirane riječi velikog nadbiskupa Alojzija Stepinca u stvarnosti su doista izrečene. Ništa nisam želio izmišljati, osim što sam njegov lik pažljivo uklopio u razgovore s fiktivnim likom Leonom. Isto vrijedi i za velikog slikara i povjesničara umjetnosti Ljubu Babića – čovjeka koji je odgojio najveći broj “velikih” ljudi u hrvatskoj povijesti uopće, kako to voli reći gospodin Igor Zidić. Istraživao sam za svoj roman sve što je Babić tijekom života pisao i objavljivao, ne bih li što zornije prikazao njegov lik u svojem romanu, i što stvarnije ga uklopio u svoju priču. I mislim da sam u tome uspio. Isto to se odnosi i na slikara Antuna Motiku.

Pozdrav%20iz%20Staljingrada 300dpi%20za%20F magazin - Fraktura
Naslovnica romana “Pozdrav iz Staljingrada”; izvor: Fraktura

Da, umjetnost je itekako prisutna u vašem romanu…

O likovnoj umjetnosti sam puno čitao, a većina slika hrvatskih autora spominjanih u ovom romanu, poput djela Slavka Šohaja, Vladimira Becića, Vladimira Filakovca… nalazi se u mojem vlasništvu. Godinama sam proučavao sve što je objavljivano o mojim, u romanu prikazanim stvarnim likovima. Promatrao sam satima njihova umjetnička djela, obrazovao se u tom smjeru, i po Goetheovoj izreci “Da bi vidio, moraš znati…”, nastojao naučiti što više. Puno sam naučio i od povjesničara umjetnosti – osobito se to odnosi na gospodina Igora Zidića, čije sam brojne tekstove i knjige čitao te s njim razgovarao kad god se za to ukazala prilika, a na čemu mu ovim putem zahvaljujem. Također sam vrlo često o umjetnosti raspravljao i s pokojnim gospodinom Tonkom Maroevićem; isto tako, ne bih li što više onoga što mi je rekao – za mene novih saznanja i spoznaja – poput spužve upijao u um. Proučio sam puno literature i o Staljingradskoj bitki tijekom godina. Najviše mi je pomogao dnevnik časnika 369. pukovnije Rudolfa Baričevića, objavljen u više knjiga, negdje dijelom, a negdje potpuno, kao npr. u onoj gospodina Milana Pojića ili gospodina Amira Obhođaša, iz kojih sam također dobio vrijedna saznanja. Puno toga sam saznao i u razgovorima s ljudima koji su sudjelovali u tim događajima, kako onima koji su tijekom Drugog svjetskog rata bili na obje strane tako i s preživjelima s poslijeratnog Golog otoka. Sa svakim likom u romanu povezano je puno detalja. Na primjer, Ljudevit Stulhofer, svećenik i sporedni lik u romanu, živio je nedaleko od mene u Osijeku, a tijekom Drugog svjetskog rata u suhom bunaru u svom dvorištu skrivao je mladu djevojku židovskog porijekla, kako je i opisano u romanu. Djevojka je zahvaljujući njemu preživjela, a kasnije postala i njegova supruga. No, to više nije tema romana…

Moja je baka s majčine strane s čitavom obitelji završila u logoru u Zemunu jer su pomagali partizanima (osuđena je kao talac za strijeljanje). Zatim je iz Zemuna deportirana u Buchenwald, pa u Jenu, odakle se po završetku rata vratila u Hrvatsku. U romanu je opisan i njezin lik s pravim imenom, Nada, a njezina životna priča također je doprinijela nastanku ovog romana. Većina mojih rođaka bila je u partizanima i sudjelovala u antifašističkoj borbi tijekom Drugog svjetskog rata te sam njihove priče iskoristio za roman, poput priče djedovog brata s očeve strane. Na suprotnoj zaraćenoj strani sudjelovao je njegov i moj rođak, sin djedovog drugog brata. On je bio na ruskom ratištu kao pripadnik SS-a. Nakon što je preživio, i proveo desetljeća po logorima i zatvorima, ispričao mi je svoju životnu priču, a preminuo je 1989. godine. Bilo je i onih u mojoj daljnjoj familiji koji su ratovali u vojsci NDH, a koji su mi također prepričali svoj dio istine. Susjed u mojoj ulici u Osijeku koji je bio hrvatski legionar u Rusiji osuđen je na smrt po povratku. No zbog brojne djece kazna mu je preimenovana te je ostatak života također proveo po zatvorima. I njegova priča stvorila je određeni utisak u meni. Roman je ustvari slika sudbine hrvatskog čovjeka na vjetrometini strahovitih ratnih zbivanja, gonjenog raznoraznim totalitarnim režimima, drugačijih teorijskih predznaka, no vrlo sličnih praktičnih djelovanja. Kao dječaku u srednjoj školi još jedan susjed – za vrijeme rata partizan, a poslije rata direktor ondašnje Saponije – pričao mi je o događajima koji su se zbili netom poslije rata. Slikovito mi je opisao suđenje ustaškom stožerniku Ćirilu Kralju kojem je bio nazočan. I njega sam upravo tako u romanu opisao. Pokojni, veliki đakovački biskup msgr. Ćiril Kos, u osječkom kapucinskom samostanu (koji ima značajnu ulogu u mojem romanu), početkom listopada 1986., na Sv. Franju Asiškog, dok smo skromno večerali kuhane hrenovke s rižom, prepričavao mi je, birajući riječi, događaje koji su se zbili dok je obnašao dužnost tek pridošlog kapelana u Srijemskoj (tada Hrvatskoj) Mitrovici 1944. Taj veliki čovjek je također poslije rata robijao u komunističkim zatvorima, a nije bio ni kriv ni dužan… Razgovor sam dobro zapamtio i uklopio sam ga s dijelom stvarnosti u svoju priču. Predavao sam svojevremeno u Londonu, te je dio događaja u romanu vezan i uz poznavanje toga grada u okviru poglavlja s likom Ivana Petrovića. Također sam iz istog razloga u romanu iskoristio i Leeds. Likovima je trebala fikcija kako bi se sve što se stvarno događalo čvrsto povezalo u zajedničku priču.

Mislim da je najveća sposobnost u umjetnosti načiniti nešto novo i originalno, a u svom umjetničkom djelu primijeniti saznanja i iskustva velikih ljudi, koji su ovaj posao radili prije vas. 

Budući da ste u književnost ušli iz svijeta medicine, zanima me kako je došlo do ideje za roman; kako uopće spojiti ove dvije aktivnosti u danu?

Godinama sam objavljivao znanstvene i stručne radove na engleskom jeziku, više od stotinu ih ima. Uglavnom su publicirani u SAD-u i Velikoj Britaniji. Zaželio sam se s vremenom pisati na hrvatskom jeziku, a pošto u medicini za to nema velikog publiciteta, odlučio sam se na književnost. Znao sam da imam sposobnost za to. Ono što sam napisao u romanu Pozdrav iz Staljingrada u meni se sakupljalo godinama, i jednostavno sam imao potrebu tako nešto objaviti i napisati. Želio sam pisati roman kakav ću ja željeti čitati kada ostarim. To mi je bila misao vodilja. Nisam pisao u namjeri da to radim za publiku, ni za književne kritičare, već sam pisao roman prvenstveno za sebe, da ja s njim budem sretan i zadovoljan. U medicini sam puno godina, o čemu vam govore sve moje specijalizacije, doktorati i sveučilišna profesura. Ako postoji želja za nečim, u ovom slučaju za pisanjem romana i stvaranjem književnog djela, onda se vremena uvijek nađe. Roman Pozdrav iz Staljingrada pisan je ponekad u dva sata ujutro, a u pet sam se dizao kako bih išao na posao. Također sam pisao i nakon brojnih operacija u hitnoj službi, kada sam završio sav kirurški posao, također u dva ujutro… Tako da sam umjesto spavanja i odmaranja, što bi obično radili drugi, pisao roman. Tako je nastao Pozdrav iz Staljingrada. Naravno, uz sve navedeno, pisanje je bilo kontinuirano i tijekom kompletnog godišnjeg odmora.

Sada kad je roman objavljen, možete li odrediti što vas kao autora intrigira i u kojem biste smjeru htjeli nastaviti?

Dugo sam čekao da se roman pročita, da se prihvati, a naposljetku i objavi. Tijekom tog čekanja sam napisao još dva romana koji su malo kraći od Pozdrava iz Staljingrada. Tako da sam smjer već nastavio. A kada oni budu izašli iz tiska, s razmakom od deset mjeseci do godinu dana, bit će očito kojim smjerom idem. Ono što dobro poznajem osim medicine zastupljeno je također i u tim romanima.

Kome biste povjerili ekranizaciju svog romana?

Za ekranizaciju svojeg romana još sam nedovoljno upućen da bih znao reći ciljano ime i prezime. Da ste me pitali tko sigurno neće raditi ekranizaciju mojeg romana, listu bi bilo puno lakše sastaviti… No nikad se ne zna.

Jeste li imali književne uzore u procesu pisanja?

Roman Pozdrav iz Staljingrada je originalno djelo. Mislim da je inače najveća sposobnost u umjetnosti načiniti nešto novo i originalno, a u svom umjetničkom djelu primijeniti saznanja i iskustva velikih ljudi, koji su ovaj posao radili prije vas. Svakako su najveći u našem govornom području Miroslav Krleža i Ivo Andrić. Osobito su Krležine Zastave, a zatim Banket u Blitvi ono što smatram remek-djelom hrvatske književnosti. Također je velik i Ivo Andrić… Osobito me se dojmila njegova Travnička hronika, pa Na Drini ćuprija, za koju je dobio Nobelovu nagradu, a također i njegove brojne priče i pripovijetke. Naravno, od inozemnih autora najviše sam učio od Thomasa Manna i Umberta Eca. Volio sam i Ernesta Hemingwaya, kao i Irwina Shawa.

Kupi knjigu!

Roman Pavić: Pozdrav iz Stalji...
pozdrav iz staljingrada 1 - Fraktura
gle nas sad crop - Fraktura
Geir Gulliksen: Gle nas sad

Add comment Otkaži odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked

Knjižara

  • beletristika (610)
    • suvremena književnost (206)
    • klasici i suvremeni klasici (43)
    • krimić, triler i misterij (83)
    • povijesni roman (63)
    • obiteljska saga (28)
    • ljubavni roman (21)
    • spekulativna fikcija & fantasy (29)
    • humor & satira (22)
    • kratke proze (56)
    • poezija i drama (61)
  • publicistika (110)
    • putopis (2)
    • povijest (27)
    • politika (10)
    • memoari i biografije (19)
    • eseji (33)
    • umjetnost, glazba i kazalište (3)
    • filozofija, sociologija, psihologija (6)
    • feminizam (10)
  • kultura življenja (29)
    • osobni rast (28)
    • hrana (1)
  • za djecu (17)
    • slikovnice 0-3 (2)
    • slikovnice 3-6 (13)
    • slikovnice 6+ (2)
  • za mlade (1)
    • fantasy, horor (1)
  • strip (1)
    • strip za odrasle (1)
  • Igračke (9)
    • drvene igračke (7)
    • plišane igračke / plišanci (2)
  • ARHIVA (554)
    • beletristika arhiva (446)
    • publicistika arhiva (108)

Popularne oznake

(seksualno) zlostavljanje autofikcija bildungs roman brak djeca domovinski rat Drugi svjetski rat Fraktura holokaust Hrvatska intima intimna drama intimno kriminalistički serijali majke melankolija memoar misterij mladi muško-ženski odnosi napeto nostalgija Novo odnosi majke i kćeri odnosi oca i sina odrastanje potraga za smislom povijesni roman priroda Proljetni sajam psihološka drama PTSP putovanje rat smrt suvremeno trauma XX. stoljeće XXI. stoljeće Zagreb zlostavljanje zločin žene život životna priča

Fraktura

  • O nama
  • Nagrade
  • Naš tim
  • Rukopisi
  • Zaposlenje
  • Copyrights
  • Impresum
  • O nama
  • Nagrade
  • Naš tim
  • Rukopisi
  • Zaposlenje
  • Copyrights
  • Impresum

Opće informacije

  • Načini plaćanja
  • Načini dostave
  • Uvjeti korištenja
  • Privatnost podataka
  • Politika kolačića
  • Načini plaćanja
  • Načini dostave
  • Uvjeti korištenja
  • Privatnost podataka
  • Politika kolačića

Korisne poveznice

  • Foreign Rights
  • EU projekti
  • Novo
  • Preporuke
  • Top ljestvice
  • Akcije i promocije
  • Autori
  • F magazin
  • FSK
  • Događaji
  • Foreign Rights
  • EU projekti
  • Novo
  • Preporuke
  • Top ljestvice
  • Akcije i promocije
  • Autori
  • F magazin
  • FSK
  • Događaji

Pratite nas

At Et-facebook Et-facebook Et-facebook Instagram Youtube Et-tik-tok-o

Korisnička podrška

Naručivanje i informacije

01 7900 889

web-knjizara@fraktura.hr

2025 © Fraktura. Sva prava pridržana.
Powered by Parhelion
Upravljanje privolama

Kako bismo pružili najbolje korisničko iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i pristup podacima. Prihaćanjem uporabe ovih tehnologija omogućavate nam pristup podacima poput ponašanja web preglednika i jedinstvenih identifikatora na ovoj web stranici. Neprihvaćanje ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na mogućnosti i funkcionalnosti web stranice.

Funkcionalni Always active
Tehnička pohrana ili pristup je potreban jedino i isključivo iz legitimnog razloga omogućavanja funkcionalnosti koje su zatražene od strane korisnika, te za potrebe elektroničke komunikacije putem ove web stranice.
Postavke
Tehnička pohrana ili pristup je neophodan iz legitimnog razloga pohrane podataka koje nije zatražio pretplatnik ili korisnik.
Statistički
Tehnička pohrana ili pristup je potreban samo za statističke namjene. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Tehnička pohrana ili pristup je potrebna za stvaranje korisničkih profila i slanje promidžbenih materijala, odnosno praćenje korisnika na ovoj web stranici i drugim web stranicama u srvhu promidžbenih aktivnosti.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Odaberi
{title} {title} {title}
Upravljanje privolama
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcionalni Always active
Tehnička pohrana ili pristup je potreban jedino i isključivo iz legitimnog razloga omogućavanja funkcionalnosti koje su zatražene od strane korisnika, te za potrebe elektroničke komunikacije putem ove web stranice.
Postavke
Tehnička pohrana ili pristup je neophodan iz legitimnog razloga pohrane podataka koje nije zatražio pretplatnik ili korisnik.
Statistički
Tehnička pohrana ili pristup je potreban samo za statističke namjene. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Tehnička pohrana ili pristup je potrebna za stvaranje korisničkih profila i slanje promidžbenih materijala, odnosno praćenje korisnika na ovoj web stranici i drugim web stranicama u srvhu promidžbenih aktivnosti.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Odaberi
{title} {title} {title}